Dag 6: Kuopio – Vuokatti - Reisverslag uit Vuokatti, Finland van D&J . - WaarBenJij.nu Dag 6: Kuopio – Vuokatti - Reisverslag uit Vuokatti, Finland van D&J . - WaarBenJij.nu

Dag 6: Kuopio – Vuokatti

Door: D&J

Blijf op de hoogte en volg D&J

11 Augustus 2017 | Finland, Vuokatti

Vandaag is een perfecte dag! De wekker gaat (helaas) om half 8 en we hebben allebei goed geslapen.
Het zonnetje schijnt en we starten weer met het standaard ritueel: Douchen, aankleden en ontbijten. Ook hier is het ontbijt goed verzorgt, ook al mis ik mijn hagelslag wel. We blijken in het hotel te zitten met het Duitse nationale volleybal team, jeetje wat zijn die gasten lang!

Na het ontbijt is het weer inpakken want vandaag vertrekken we naar Vuokatti.
Het is geen lange afstand dus het wordt lekker binnendoor. Voor alle zekerheid gooien we de auto nog even vol en dan gaan we op weg. We hebben van te voren een route uitgestippeld maar niets zo veranderlijk als een vrouw dus gedurende de rit besluit ik Dennis toch nog even een zijweg in te sturen. Dat was een mooi stuk, maar ook een mooi stuk onverhard. Even het tempo eruit en dan komen we er wel.

Verder op komen we langs een nationaal park: “Tiilikkajarven”, de ingang ligt een beetje verborgen en met het tempo van Dennis waren we er natuurlijk voorbij voordat ik aan kon geven dat ik daar in wilde, dus we zijn nog even gekeerd. En dat was het meer dan waard! De weg er naar toe was onverhard met heel veel gaten dus we zijn er voorzichtig overheen gemanoeuvreerd. Eenmaal aangekomen was het een schitterend stukje natuur. Er was daar ook een soort van camping, geen campinggasten trouwens… En er stond daar ook een toilet huisje, en aangezien ik heel nodig moest, dacht ik dat ga ik even proberen….

NOU MOOI NIET DUS!!! Zie de foto’s, toen ik de deksel eraf haalde schrok ik zo van de berg die er in lag dat ik hem zo snel als mogelijk maar weer dicht gedaan heb. Ik heb toen besloten om achter het toilethuisje maar even mijn broek te laten zakken….
We hebben aan het meer even lekker een broodje gegeten en zijn daarna weer op pad gegaan naar het hotel.
Het hotel staat in een hele mooie omgeving met veel sport activiteiten. Het is jammer dat we hier maar 1 dag verblijven, want we hadden hier graag een dag extra gehad. Ook hier hebben we weer een mooie hotel kamer.

We eten nog even wat in het restaurant voordat we buiten de boel gaan verkennen. We gaan een kijkje nemen bij de skischansen die er liggen. En op het moment dat we over het terrein wandelen wordt er heel boos naar ons geschreeuwd. Ten minste zo kwam het over, maar we verstaan er geen snars van, van dat Fins. Het blijkt dat het een Discusswerp baan is en we liepen in de lijn van de baan.
Dus maar even snel opzij! Die gasten kunnen er niets van dus ze hebben voor niets staan schreeuwen, maar goed better save than sorry!
Eenmaal terug in het hotel drinken we een bakkie thee en lezen we een boekie. We eten vanavond lekker een soeppie op de kamer (of eigenlijk het balkon want het is weer heerlijk weer vandaag), dankzij de “gasbrander” (werkt op benzine) van Cor en Ronald kunnen we zelf het soepje opwarmen. Broodje erbij en kaar is Kees, heerlijk genieten!

  • 11 Augustus 2017 - 18:55

    Anita:

    ik lees alles met plezier, ga zo door Jo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

D&J

Rondreis Noordkaap via Zweden, Finland en Noorwegen.

Actief sinds 30 Juli 2017
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 8627

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 26 Augustus 2017

Rondje Noordkaap

Landen bezocht: