Dag 3: Stockholm - Helsinki - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van D&J . - WaarBenJij.nu Dag 3: Stockholm - Helsinki - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van D&J . - WaarBenJij.nu

Dag 3: Stockholm - Helsinki

Door: D&J

Blijf op de hoogte en volg D&J

08 Augustus 2017 | Zweden, Stockholm

Het bed was vele malen beter dan in eerste instantie gedacht. We hebben dan ook beide goed geslapen. We doen vandaag rustig aan, alhoewel we wel vroeg opstaan (namelijk half 8). Eerst even rustig ontbijten. En dan nog even de reisverslagen schrijven en plaatsen en Dennis leest lekker een boekje.

Voor vanmiddag staat de overtocht van Stockholm naar Helsinki op het programma we moeten om half 3 in de haven zijn (vertrek boot om 16:30uur). Ons hotel ligt net buiten Stockholm en aangezien Dennis en ik allebei geen fan zijn van grote steden, besluiten we eerst maar eens het winkelcentrum aan de overzijde van het hotel binnenste buiten te keren. In het winkelcentrum hebben ze een foodcourt. Dat is een ruimte waar allemaal restaurantjes hun eten verkopen en je ongeacht waar de wat haalt een tafel kan kiezen waar je het op eet. Dat komt vandaag mooi uit want Dennis wil graag een broodje bij de Subway en ik graag een Bagel bij de Dunkin Donuts. Daarna nog 1 bakkie voor vertrek bij de espressobar en rond een uur of 2 vertrekken we richting de haven in Stockholm. En waar ik gisteren nog zo blij was met de navigatie heb ik hem vandaag vervloekt. Stockholm ligt overhoop, alles ligt open en er klopt dus geen snars van… Dus dan maar op de ouderwetse manier, de borden volgen. Wat een ritje van 15 minuten had moeten zijn is uiteindelijk een uur geworden. Maar we zijn natuurlijk nog ruimschoots op tijd in de haven. Als we aankomen rijden wordt het kenteken al herkend en krijgen we de boarding passen. Dan in de rij voor de boot. Waar het eergisteren zo lekker door liep, is het vandaag vooral wachten.
Maar goed we zitten goed, kijken een beetje om ons heen wat er gebeurd en zien een man op de motor in een halter hemdje, maar wel een rugprotector…. Wij snappen het even niet, maar het zal wel goed zijn. Uit eindelijk mogen we de boot in en gaan we opzoek naar de kamer. Waar we bij de Stenaline nog van mening verschilde, zijn we het nu snel eens, dit is een kleine kamer. Geen TV alleen een bankje wat je uit kan klappen naar een bed en nog een bed erboven. Maar vooruit het is maar voor 1 nacht. Op zich natuurlijk wel slim dat er geen TV op de kamer is, dan gaan mensen op andere plekken van de boot opzoek naar vertier en dat levert simpelweg gewoon knaken op. Wij kijken onze ogen uit, gokmachines, midgetgolf, winkel met echt van alles en het lijkt wel gratis (tax free) en genoeg restaurantjes om uit te kiezen. Wij eindigen bij een leuk restaurantje a-la-cart. We bestellen allebei kip met wraps en toebehoren en een Laps biertje. Dat biertje was overigens erg lekker. Het eten trouwens ook, maar wij (lekker naïef) hadden kipstukjes met wraps e.d. verwacht, maar nee hoor het was gewoon een halve kip die we zelf mochten kaalplukken. Na het eten gaan we nog even een boekje lezen bij een raam, daarna nog wat rondgekeken uiteindelijk toch maar naar de kamer gegaan…. Wordt vervolgt….

• 09 Augustus 2017 - 15:40

Wim Bqd:

Mooi verhaal, jongens. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Volgende keer ook een zinnetje in het Fins? Als jullie rendierenbout eten?