Dag 17: Mosjoen – Oppdal - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van D&J . - WaarBenJij.nu Dag 17: Mosjoen – Oppdal - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van D&J . - WaarBenJij.nu

Dag 17: Mosjoen – Oppdal

Door: D&J

Blijf op de hoogte en volg D&J

22 Augustus 2017 | Noorwegen, Oppdal

Laat ik beginnen met een korte samenvatting voor degene die mijn verhalen te lang vindt:
HET WAS EEN PLEURIS EIND RIJDEN WAARVAN 1/3 VRESELIJK

Maar voor degene die de details wel graag lezen:
Zo dat was een goed bed, we hebben allebei goed geslapen. De wekker gaat weer om half 8 want we hebben vandaag een hoop km voor de boeg (meer dan 500). Heel eerlijk gezegd voelde het vandaag een beetje te vroeg… Het opstaan en dergelijke gaat ook iets langzamer dan normaal, alles lekker rustig aan. We vertrekken om half 10. Gezien het aantal km is er niet zoveel ruimte om andere dingen te doen. Volgens de navigatie duurt de tocht vandaag 7.5 uur. Ik rij de eerste 3 uur, het is nog een mooie omgeving, mooie wegen, wat hoogte verschillen en een beetje bochtig, maar het rijdt lekker weg. Na de Lunch neemt Dennis het stuur over en hij heeft pech. We komen in een drukker gebied, veel stadjes, snelweg, niet inspirerend, ontzettend saai en als klap op de vuurpijl ook nog een flink file. Dit alles bij elkaar duurt denk ik een uur of 2, maar het voelt als 4! Daarna wordt de omgeving gelukkig weer een stuk mooier, de weg een stuk rustiger en bochtiger. Wel hebben ze om de paar km weer een stomme flitser neergezet of een traject controle. Grote onzin, ze worden ook nog eens ruim van te voren aangegeven en de navigatie kent ze ook, dus even opletten dan is het geen probleem. Uit eindelijk komen we rond een uur of 6 aan in het hotel. We moeten wel even wat rondjes rijden voor we de ingang naar de parkeerplaats van het hotel hebben gevonden, maar het is gelukt. Het is een erg mooi, modern hotel (Skifer Hotel in Oppdal). We hebben weer een mooie kamer met een mooi uitzicht.

We eten vanavond in het hotel (wederom half pension) en er is een buffet. Het is erg goed allemaal, we eten niet heel veel want we hebben alleen maar gezeten en de lunch was ook best veel, maar het smaakte allemaal prima.

Het is nog mooi weer dus na het eten doen we nog even een rondje door het dorpje. Het is een leuk (ski)dorp. Alles ziet er netjes verzorgt en redelijk nieuw uit. Na 3 kwartier vind ik het wel mooi geweest, op naar de kamer, lekker bakkie thee verder niets.