Dag 16: Fauske – Mosjoen - Reisverslag uit Mosjøen, Noorwegen van D&J . - WaarBenJij.nu Dag 16: Fauske – Mosjoen - Reisverslag uit Mosjøen, Noorwegen van D&J . - WaarBenJij.nu

Dag 16: Fauske – Mosjoen

Door: D&J

Blijf op de hoogte en volg D&J

21 Augustus 2017 | Noorwegen, Mosjøen

Voor vandaag hebben we niet zoveel km op de agenda, namelijk 265 km, maar volgens de navigatie doen we er toch al 4,5 uur over. We vertrekken na een prima ontbijtje rond een uur of half 10. We gaan vandaag de poolcirkel weer over en daar hebben ze natuurlijk ook weer een souvenir winkel en aangezien we bij die ander in Finland redelijk abrupt zijn vertrokken, gaan we ook nog even hier kijken. Den blijft ver van de breekbare spullen vandaan, maar heeft wel een vriendje gevonden (zie foto’s). Er zat aan de andere kant een bordje op dat je er niet aan mocht komen, maar dat heeft hij dan weer niet gezien :-)). En ik laat hem een keertje breed hangen, ik koop een trui (hoody), een paar slofsokken en een jasje. Het blijkt dat we de belasting erover ook nog bij de grens terug kunnen vragen, dus dat gaan we dan ook maar doen, nadeel is wel dat ik het dan niet mag gebruiken en alle drie zijn ze eigenlijk best welkom aangezien het weer niet echt fantastisch is de afgelopen twee dagen. Vandaag hebben we ook best wel weer veel regen en het is fris. Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk. We stoppen nog even bij een snel stromende rivier en schieten wat foto’s. Verder genieten we ook deze rit weer van de omgeving en het natuurschoon. Er zijn hier overigens ontzettend veel wegwerkzaamheden, niet normaal! We komen rond half 4 aan in het hotel. We hebben een zeer mooie kamer met een fantastisch uitzicht! We kijken uit op het fjord.

We eten vanavond ook weer in het hotel. Vandaag krijgen we een 2 gangen diner ipv 3, maar wel a la carte, daarnaast is 2 gangen meer dan voldoende. Het eten is prima.

Na het eten gaan we nog even wat wandelen door het dorpje. Het is voor het eerst eigenlijk echt een leuk dorpje met old school huisjes waartussen wasgoed te drogen hangt, zo te zien hangt het er al een tijdje. Nog een gezellig winkelpleintje (de winkels waren wel al dicht). In de stadjes hiervoor was naar mijn idee wel een poging gedaan om een gezellig centrum te creëren maar dat kwam op mij niet over. Dit is een ander verhaal, dit is echt leuk! Kortom, we hebben niet alleen mooie natuur gezien vandaag, maar we zitten voor de verandering ook nog op een super leuke, mooie locatie.

• 22 Augustus 2017 - 20:42

Edwin:

Leuke stoel. Meegenomen? Wie was dat naaste die eland?