Dag 14: Lofoten - Reisverslag uit Reine, Noorwegen van D&J . - WaarBenJij.nu Dag 14: Lofoten - Reisverslag uit Reine, Noorwegen van D&J . - WaarBenJij.nu

Dag 14: Lofoten

Door: D&J

Blijf op de hoogte en volg D&J

19 Augustus 2017 | Noorwegen, Reine

Zo we hebben vandaag lekker een vrije dag. Helaas zijn we wel vroeg wakker, maar we doen lekker rustig aan. Douchen, ontbijtje, bakkie thee met een boekje. We hebben voor vandaag nog geen plannen dus als eerst gaan we het terrein van de huisjes waar we zitten bekijken en komen redelijk snel tot de conclusie dat we een van de mooiste plekjes hebben! Dan kom ik op het idee om te gaan wandelen.
Dus wel lopen naar de receptie om te kijken of er informatie beschikbaar is over wandel routes. Nou niet in folders, maar de dame achter de receptie weet wel een mooie route (nadat ze gevraagd heeft of het voor beginners of gevorderde was en wij volmonding hebben aangegeven dat we een makkelijke route willen). Het is een wandeling naar een strandje, dat lijkt ons wel wat. Het is ongeveer 1.5 uur lopen, dus 3 uur totaal, dat moet wel lukken.
We moeten er wel met de auto naar toe en als we bij het begin punt aankomen is het parkeer terrein vol, dus we rijden verder, eerst volgende stukje om te parkeren ook vol… dat gaat lekker weer eentje verder ook vol… nu moet het niet meer al te lang duren anders wordt het een wandeling op zich om bij het startpunt te komen… Uit eindelijk vindt Den een mooi plekje in de grasrand.
Als we naar het startpunt lopen komen we wat bergschapen tegen. Maar zo te horen zitten die goed verspreid over het gebied, want je hoort ze overal blaten.
Eenmaal aangekomen bij het startpunt loopt het al redelijk steil omhoog via rotsblokken, maar op zich nog prima te doen. Daarna veranderd de ondergrond in een modderpoel. Dennis loopt op zijn gympen dus die kan zijn lol op. Ik heb gelukkig mijn bergschoenen aan dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Daarna krijgen we een stuk rotsen beklimmen in een stuk wat flink begroeid is en worden daar weer heerlijk welkom geheten door de muggen, nu hebben we er eindelijk aan gedacht om Deet mee te nemen, dus dat smeren we snel even op en we gaan weer verder met de klim. Als we hier door zijn, komen we in een soort weiland idee met hier en daar wat rotsen, veel modder en houten planken om de ergste modder te overbruggen. Er komen steeds meer rotsen en het wordt steeds steiler, stiekem loopt de route lekker de berg op. Oh dat vergeet ik nog te vertellen, we hebben echt schitterend weer vandaag dus we klimmen en klauteren in de volle zon. Wij hadden nog het idee dat het misschien wat fris zou zijn in de bergen, maar het tegendeel was waar. Gelukkig stond er nog wel een beetje een windje.

Eenmaal boven op de berg hebben we uitzicht op het beloofde strandje, dat was de moeite waard! Wat een fantastisch uitzicht, de route naar beneden gaat echter over rotsen en alleen maar rotsen…. Dat was een mooie uitdaging, maar we hebben het klusje geklaard. Dat we ook nog terug ophoog moeten en daarna weer naar beneden via dezelfde route denk ik voorlopig nog maar even niet aan….

We gaan even pootje baden (ik zal er dit keer geen foto bij doen van mijn voeten ;-)) en gaan even lekker uitrusten op de rotsen in het zonnetje. Er komt op dat moment een groep wandelaars van de andere kant die uit de berg route komt en deze club gaat echt de zee in…. Ik kan jullie vertellen dat is echt koud!

We eten lekker een zelf mee gebracht broodje (en dat was echt verstandig, want er is hier verder niets) en gaan daarna weer met volle moed aan de terug klim beginnen. De moed zakt me al snel in de schoenen! Het is echt zwaar (voor mij dan want Dennis klimt alsof hij het dagelijks doet). Maar ik zal toch door moeten, er is namelijk geen andere weg. Eenmaal aan het einde van de route ben ik meer dan stuk, Dennis gaat alleen de auto halen en komt me ophalen bij het eind/startpunt. Ondanks dat ik kapot ben was het echt de moeite waard!

’s Avonds eten we lekker weer in het huisje, kijken een filmpje en gaan weer op tijd ons mandje in.

  • 20 Augustus 2017 - 22:05

    Esther:

    Ooooh wat prachtig!!!

  • 21 Augustus 2017 - 08:40

    Edwin:

    Prachtig. Ik zat wat foto's van Reine te bekijken op Google Maps. Daar stond jullie rode huisje ook bij. Wat een mooie plek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

D&J

Rondreis Noordkaap via Zweden, Finland en Noorwegen.

Actief sinds 30 Juli 2017
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 8612

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 26 Augustus 2017

Rondje Noordkaap

Landen bezocht: