Dag 13: Finnsess – Lofoten - Reisverslag uit Reine, Noorwegen van D&J . - WaarBenJij.nu Dag 13: Finnsess – Lofoten - Reisverslag uit Reine, Noorwegen van D&J . - WaarBenJij.nu

Dag 13: Finnsess – Lofoten

Door: D&J

Blijf op de hoogte en volg D&J

18 Augustus 2017 | Noorwegen, Reine

Het bed was prima, dus ik heb goed geslapen, Dennis zoals gewoonlijk ook. Ook hier is het ontbijt prima en zodra onze maagjes goed gevuld zijn gaan we vandaag vroeg (9 uur) op pad want we hebben vandaag behoorlijk wat km voor de boeg, ruim 400.
We vertrekken vandaag naar de Lofoten en dat is voor ons (naar verwachting) het tweede hoogte punt van de vakantie. Het zou daar schitterend moeten zijn. We zitten daar 2 nachten, weer even bij komen van al dat rijden. We hebben daar met veel moeite een huisje weten te boeken want het was hier kennelijk nog al druk.

Maar even terug naar de autoreis. Het was eigenlijk onbeschrijfelijk mooi, maar als ik het dan moet omschrijven dan was het adem benemend. Het was zo ongelooflijk mooi dat ik bij een bepaalde locatie volschoot. Dit is op geen foto vast te leggen (hebben helaas ook niet gedaan, daarvoor was ik te veel onder de indruk). Later op de route kwamen we nog langs een heel mooi wit zandstrandje, daar zijn we even gestopt en hebben we wel wat foto’s gemaakt en ben ik nog even gaan pootje baden. Dat is trouwens best fris!

Onderweg vallen we van het ene mooie uitzicht in het andere, het verschilt van water tot bergdalen.
Als we bij het huisje aankomen is de eerste indruk dat de buitenkant wel wat verf kan gebruiken, maar het gaat om de binnenkant. Klein woonkamertje met een klein keukentje (elektrisch koken, wat een feest….) Wel 4 pitten dus we kunnen gewoon normaal ons gang gaan. Twee slaapkamers, 1 met stapelbed en 1 met een tweepersoonsbed. En het uitzicht is fantastisch! We zitten aan het water met een balkonnetje, een heerlijk vrij uitzicht.
We gaan in de dichtstbijzijnde supermarkt wat boodschappen doen want we kunnen nu zelf lekker koken, dus dat gaan we ook doen. We halen wat groente, aardappels en noedels, op naar het vlees.
Hier zijn we even wit weggetrokken! Niet normaal wat dat kost! Nou zijn het ook allemaal grote porties maar 35 euro voor een beetje vlees, ons niet gezien! Uiteindelijk zijn we voor de buffelo wings gegaan voor vanavond en moeten we morgen maar even kijken wat we bij de noedels nemen.
Eenmaal terug in het huisje beginnen we met koken, trekken we een flesje Rosé open en eten we heerlijk gebakken aardappels met de buffelo wings en mais. Dat smaakt prima, de Rosé trouwens ook ;-). Voor de verandering hebben we geen TV hier, dus we wijken uit naar Netflix op de IPad. We kijken een goede film en gaan daarna ons mandje in.

• 19 Augustus 2017 - 20:27

Anita:

het is daar idd schritterend mooi!!!

• 19 Augustus 2017 - 20:34

Willem:

Mooie voeten ook!

• 19 Augustus 2017 - 23:12

Esther :

Wat klinkt dit geweldig allemaal. De foto's geven zeker al iets weg van dat prachtige natuurschoon. Heerlijk genieten daar!

• 19 Augustus 2017 - 23:12

Esther :

• 20 Augustus 2017 - 10:06

Patricia:

Geweldig mooi.

• 20 Augustus 2017 - 10:09

Edwin:

Prachtig. Ben benieuwd wat jullie gisteren hebben gedaan en gezien.