Dag 15: Lofoten – Fauske - Reisverslag uit Fauske, Noorwegen van D&J . - WaarBenJij.nu Dag 15: Lofoten – Fauske - Reisverslag uit Fauske, Noorwegen van D&J . - WaarBenJij.nu

Dag 15: Lofoten – Fauske

Door: D&J

Blijf op de hoogte en volg D&J

20 Augustus 2017 | Noorwegen, Fauske

Vandaag vertrekken we vanuit de Lofoten naar Faukse. Dit gaat voor het grootste deel via de boot. We kunnen kiezen of de boot van 11:00uur of de boot om 14:45uur (eerder kan natuurlijk ook nog, maar dat is natuurlijk geen optie ;-)). We besluiten om rustig aan te doen en om voor de boot om 14:45uur te gaan. Wel gaan we eerst eens bij de haven kijken hoe het gaat, of hij vaart (want het is vandaag slecht weer). Als we iets over 11 uur aan komen ligt de boot nog in de haven en we hebben nog even hoop dat we misschien dan toch deze boot kunnen nemen, maar helaas kan dat niet meer. Er staan al heel wat mensen te wachten, dus we kiezen er voor om in de haven te blijven en na vertrek van de boot van 11:00 uur te wachten tot de boot van 14:45 uur om er zeker van te zijn dat we met die boot wel mee kunnen. Dat wordt een lange zit, maar aangezien het weer toch slecht is, is het niet zo heel erg. We lezen wat, spelen een spelletje op de Ipad en dan wordt het wat droger. Dennis gaat even een rondje lopen en ik blijf lekker in de auto een boekje lezen. Daarna volgt de overtocht van 3 uur en 15 min. We hebben een prima plekje gevonden om te zitten en wazig voor ons uit te staren.

Bij aankomst nog een uurtje rijden en dan zijn we bij het hotel. Het is inmiddels 7 uur, dus koffers naar de kamer en aan tafel. Het eten is prima, niet heel bijzonder maar het smaakt goed.