Dag 7: Vuakotti – Rovaniemi - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van D&J . - WaarBenJij.nu Dag 7: Vuakotti – Rovaniemi - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van D&J . - WaarBenJij.nu

Dag 7: Vuakotti – Rovaniemi

Door: D&J

Blijf op de hoogte en volg D&J

12 Augustus 2017 | Finland, Rovaniemi

Ik wilde eigenlijk beginnen met:
WE HEBBEN DE EERSTE ELAND GEZIEN!
Maar het was een rendier…

Dus: WE HEBBEN HET EERSTE RENDIER GEZIEN!!
Eentje midden op de weg, lekker aan de wandel. Zie foto’s.

Goed, laten we toch even bij de ochtend beginnen, wel zo overzichtelijk en logisch, daar hou ik van.
We staan weer lekker vroeg op (half 8) met wederom hetzelfde ritueel. Het ontbijt in dit hotel is net even minder dan de vorige hotels, maar we hebben nog steeds geen klagen hoor, het is in ieder geval lekker rustig. Na het ontbijt gaan we nog even op ons balkonnetje zitten in de zon, want die schijnt weer volop vandaag! Het is heerlijk warm. Uiteindelijk vertrekken we rond half 10.

We hebben vandaag behoorlijk wat km voor de boeg namelijk 395 volgens het boekje en we besluiten ook nog een stukje om te rijden om naar een vogelspot plek te gaan in baai van Limanganlathi. Hiervoor hebben we expres de verrekijker meegenomen, dus we zijn er helemaal klaar voor. Na een autorit van ongeveer 2,5 uur, komen we daar aan en nemen eerst een bakkie thee (allebei) en Dennis ook nog een ijsje. En dan op naar DE plek om vogels te spotten…. Vogels? Hoezo vogels? We hebben 2 vogels gezien en verder wat eenden, dat was het. Die vogels waren ook nog eens zo ver weg dat we ook niet konden zien wat voor vogel het was. We zitten ook niet in het juiste seizoen want dat is het voorjaar en de herfst, maar ik had er toch wel iets meer van verwacht. Helaas, wel nog wat plaatjes geschoten en dan op naar Rovaniemi. Eerst nog even een stop bij de supermarkt, die hier Amerikaans groot zijn, om even wat lekkere dingentjes te kopen voor de lunch.
Het is een lange enigszins saaie route, veel flitsers en vrachtwagens niet in de weg rijden. Tot we midden op de weg een rendier tegen komen. Snel de telefoon gepakt om twee foto’s te schieten, wat nu goed gaat want a. hij loopt heel rustig en b. er zijn geen auto’s in de buurt.
Even verder op komen we een kudde langs de weg tegen, wat gaaf! Maar deze zijn a. aan het rennen en b. is het nu heel druk met auto’s dus we kunnen niet even stoppen of langzaam gaan rijden. Het is dus helaas niet gelukt om een foto te maken, maar het waren er zeker een stuk of 10, allemaal vrouwtjes met een paar jongen. En als klap op de vuurpijl komen we iets later er nog een tegen. Deze schoot de berm in en ik kan geen bewegende dingen fotograferen of alleen de voorkant staat erop of alleen de achterkant en bij deze was de foto gewoon leeg. Dus ook dit moeten jullie maar aannemen. Dit maakte de enigszins saaie reis meer dan goed.

We overnachten vandaag in het Santa Claus Hotel in Rovaniemi. Weer een net hotel met een mooie kamer. We blijven hier de komende twee nachten dus we kunnen even bijkomen. Rovaniemi ligt trouwens vlak bij de poolcirkel (zie foto’s voor een overzichtelijk plaatje). Morgen gaan we de omgeving hier maar eens verkennen.

Helaas krijg ik de andere foto's niet ge-upload die houden jullie nog te goed.

• 12 Augustus 2017 - 18:38

Anita:

• 12 Augustus 2017 - 18:40

Anita:

een duimpje omhoog doet ie dus niet haha

• 12 Augustus 2017 - 22:35

Esther:

Ah gaaf!!!!!

• 13 Augustus 2017 - 16:35

Edwin:

Hotel ziet er mooi uit op de foto's van internet; in het centrum. Jullie zijn al aardig noordelijk gekomen. Op bezoek bij de Kerstman?