Dag 5: Helsinki - Kuopio - Reisverslag uit Kuopio, Finland van D&J . - WaarBenJij.nu Dag 5: Helsinki - Kuopio - Reisverslag uit Kuopio, Finland van D&J . - WaarBenJij.nu

Dag 5: Helsinki - Kuopio

Door: D&J

Blijf op de hoogte en volg D&J

10 Augustus 2017 | Finland, Kuopio

Zo, we hebben allebei lekker geslapen. We staan rond half 8 op even douchen, tandenpoetsen en aankleden en op naar het ontbijt. Wat een drukte, wat een mensen, maar niet vervelend. We hebben redelijk snel een goed tafeltje te pakken en genieten van het uitgebreide ontbijt, wat tot nu toe prima verzorgt is. Daarna terug naar de kamer, spullen pakken en weer uitchecken. Op naar onze Vakantie Express die we vannacht goed verzorgt in een garage, lekker warm met een muziekje hebben achtergelaten. Als we alles hebben ingepakt (schoenlepel is niet meer nodig, we hebben inmiddels zuigende passing) gaan we op weg.

We hebben vandaag een flinke rit voor de boeg dus we nemen eerst een stukje snelweg naar Lathi. In Lathi zit de fabrikant van onze motorkleding (Rukka) dus Dennis wil daar wel even kijken (misschien hebben ze nog wat leuks in de aanbieding). Het is lang zoeken, het adres op de website is namelijk onbekend in de navigatie (daar is de spelling net anders), maar uiteindelijk hebben we het gevonden en er zit nog een outlet store ook bij. Maar helaas verkopen ze hier alleen normale kleding en geen motorkleding. We vragen nog de weg naar de dichtstbijzijnde winkel die wel Rukka motorkleding verkoopt, maar ook daar valt het tegen qua aanbod en de prijzen, die zijn namelijk hetzelfde als in Nederland.

Na dit bezoek rijden we door naar Heinola waar een vogel opvang zit. Naast gewonde dieren die ze hier opvangen, vangen ze hier ook vogels op die door hun eigenaar worden weggedaan. Dat was een mooi plekje om even te stoppen.

We nemen nog een klein stukje autoweg, maar besluiten al snel om binnendoor te gaan rijden.
Het is een mooie omgeving en een mooie route. Uiteindelijk parkeren we ergens om nog even wat te eten en een rijders wissel. Vanaf hier rijden we binnendoor door naar onze eindbestemming van vandaag in Kuopio.

We hebben vandaag trouwens weer super mooi weer, het is tot nu elke dag rond de 20 graden en een zonnetje. Vandaag begon een beetje bewolkt, maar het is al snel opengetrokken en lekker zonnig.

We eten vanavond in het haventje. We wisten al dat eten en drinken hier niet goedkoop is en dat wordt vanavond ook bevestigd. Maar het is lekker (op het biertje van Dennis na, wie stopt er dan ook grapefruit in bier…. Maar voor € 7,50 drink ik hem toch echt op….).

• 11 Augustus 2017 - 11:07

Edwin:

Zag ik nou twee campingstoeltjes en en campingtafeltje? Volgend jaar met een camper?

• 11 Augustus 2017 - 16:22

D&J . .:

Nee hoor, de C1 is groot genoeg! :-)