Dag 2: Gotenborg - Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van D&J . - WaarBenJij.nu Dag 2: Gotenborg - Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van D&J . - WaarBenJij.nu

Dag 2: Gotenborg - Stockholm

Door: D&J

Blijf op de hoogte en volg D&J

08 Augustus 2017 | Zweden, Stockholm

Dag 2:
We zijn gisteren voor dat we naar bed gingen nog even naar het boven dek gegaan. Ik was voorbereid op een frisse wind, dus jasje aan en sjaal mee…. Niets was minder waar! Het was super lekker weer. Dus we hebben nog even gezellig op het dek gezeten en mensen gekeken.
Daarna op tijd naar bed, want door een reistabletje liep ik als een dronken tor over het dek te waggelen…
We hebben een hut in het midden van de boot waardoor we weinig last hebben van deining. Het zijn hele korte lichte bewegingen, voelt heel vreemd. We staan om 7 uur op en gaan dan richting ontbijt. Bij de zaal op onze verdieping staat een redelijke rij, dus we gaan een dek lager kijken, daar lopen we zo door (na betaling natuurlijk). Het ontbijt is goed verzorgt. De deining is hier veel erger dan op onze kamer, maar als je je eraan over geeft is het best een prettig gevoel.

Na het ontbijt gaan we nog even kijken op het bovendek en we beginnen vast land te benaderen (zie foto van bewoond eilandje).
Zodra we aangemeerd zijn gaan de deuren naar het autodek open dus spullen uit de kamer en in de rij naar de auto.
Eenmaal aan land gaan we op weg naar Stockholm. Lang leven de navigatie die ons zonder problemen de goede kant op leidt. We kunnen vandaag 2 routes rijden 1 bovenlangs bij het Vattern meer of onderlangs. We kiezen voor boven langs. Halverwege ligt het dorpje Hjo, wat aangeraden wordt door de reisorganisatie. Daar stoppen we dan ook even voor een broodje en een ijsje voor Dennis en een Frappechino voor mij. We zijn gestopt bij een mooi park met daarnaast een haventje.
Nadat we hier even hebben rond gewandeld en het lekkernijen op zijn gaan we weer snel op pad want we hebben nog best een eind te rijden naar Stockholm. Je mag ons gek noemen, maar de omgeving hier doet ons toch denken aan Amerika. Af en toe een heel mooi stukje, maar echt onder de indruk zijn we nog niet. We kiezen voor een binnendoor route, wat iets langer rijden is, maar het is wel een mooie weg met best wat leuke bochten (vond Dennis) en hoogte verschillen. Hier en daar nog een stop voor een foto momentje en rond half 6 arriveren we in het hotel.

We hebben een nette kamer, wat betreft het avondeten is er weinig keus, maar wat we kiezen (allebei een cesarsalade) is erg goed en de frietjes die we extra besteld hebben zijn zelf gemaakt en erug lekker. Na het eten gaan we nog even poolen (tafel staat in de lobby) en daarna lekker naar de kamer.

• 08 Augustus 2017 - 10:01

Goeie reis

• 08 Augustus 2017 - 10:02

goeie reis!

• 08 Augustus 2017 - 10:03

goeie reis!

• 08 Augustus 2017 - 10:10

Martina Oudshoorn:

Wens jullie een hele fijne vakantie!!!!

• 08 Augustus 2017 - 16:14

Edwin En Patricia:

We hebben de blog gevonden. Veel plezier!

• 08 Augustus 2017 - 23:35

Esther:

Oh wat leuk, een blog! Ik heb al genoten van de eerste verhalen en kijk uit naar de volgende. Veel plezier!!!

• 09 Augustus 2017 - 08:47

Wilco Rijnders:

We gaan jullie weer met veel lees plezier volgen.
    Veel plezier, goede reis en geniet van jullie wel verdiende vakantie!